Jarosław Kaczyński Człowiekiem Roku tygodnika ?Wprost?. Polska potrzebuje liderów i potrzebuje na nowo określić swą rolę w Europie.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Jarosław Kaczyński został Człowiekiem Roku 2015 tygodnika ?Wprost?. Uroczysta gala odbyła się w poniedziałek wieczorem w warszawskim hotelu Mariott. Uczestniczyło w niej kilkuset gości ? przedstawicieli świata polityki, biznesu i kultury. Nie zabrakło akcentów historycznych i artystycznych.

Galę Człowiek Roku ?Wprost? 2015 uświetnił występ Oli Gintrowskiej, kuzynki wielkiego barda, która wykonała m.in. przejmujący utwór z repertuaru swojego stryja, ?Przesłuchanie Anioła?.

To już 25 (dwudziesty piaty) raz redakcja tygodnika ?Wprost? przyznała tę ważną nagrodę. Wybór zawsze budził i będzie budził wiele emocji, bowiem jej laureaci to najczęściej architekci przełomowych zmian na scenie politycznej. Nagrodę Człowieka Roku wręczamy zawsze osobie, która w minionym roku wywarła największy wpływ na życie społeczne, gospodarcze i polityczne Polski i Polaków. Wbrew pozorom, nie jest to wybór ani łatwy, ani oczywisty ? mówił podczas gali Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media, wydawca tygodnika ?Wprost?.  Podkreślał, że każdy kraj potrzebuje liderów, którzy mieliby nie tylko zdolność, ale i odwagę  troszczenia się zarówno o teraźniejszość, jak i dobro przyszłych pokoleń.

Podwójne zwycięstwo wyborcze PiS to przede wszystkim jego zwycięstwo. To znowu, ocena sytuacji, ale  nade wszystko niezwykła umiejętność oceny ludzi.  To on postawił na Andrzeja Dudę, dzisiejszego prezydenta RP,  to on wskazał na  Beatę Szydło jako na przyszłą premier Polski. To dzięki niemu Prawu i Sprawiedliwości udała się sztuka, której wcześniej po 1989 roku nie dokonało żadne ugrupowanie polityczne ? zdobycie samodzielnej władzy ? mówił z kolei Wiesław Jan Wysocki, prezes Instytutu im. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego, który w imieniu redakcji laudował laureata. – Obrócić pasmo porażek w sukces polityczny, podnieść się po osobistej tragedii, wznieść się ponad miłość własną i zaufać właściwym ludziom ? trzeba do tego umysłu otwartego i woli działania, trzeba ponad sobą postawić cel najważniejszy (?) Trzeba do tego rozumienia autentycznych potrzeb i ambicji społeczeństwa, które wykraczają poza przypisane mu przez innych role. (?)

Jeżeli dziś wręczamy Jarosławowi Kaczyńskiemu tytuł Człowieka Roku, to nie tylko w uznaniu jego osiągnięć wyborczych, ale z nadzieją na stworzenie tych mocnych ram Polski w przyszłej Europie ? podkreślał we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika ?Wprost? redaktor naczelny Tomasz Wróblewski. W debacie o nowej roli Polski w Europie podczas gali wzięli udział poseł do Parlamentu Europejskiego, prof. Ryszard Legutko, posłanka i publicystka Joanna Lichocka, oraz redaktor naczelny tygodnika ?Do Rzeczy? Paweł Lisicki.

Relację z gali pokazała TVP2 o godz. 21:45 oraz TVP Polonia ? o godz. 23:40.
Powtórki 2 lutego w TVP2 o 3:40 i w TVP Polonia o 14:20.  

Redakcja  ?Wprost? wybierała Człowieka Roku już po raz 25. To najstarsza polska tego typu nagroda. Tytuł trafia w ręce osób, które w minionym roku wywarły największy wpływ na życie społeczne, polityczne, gospodarcze w Polsce. Laureata wybiera redakcja tygodnika. Tytułem Człowieka Roku ?Wprost? dotychczas zostali uhonorowani (w kolejności chronologicznej): Leszek Balcerowicz, Hanna Suchocka, Aleksander Kwaśniewski, Jacek Kuroń, Lech Wałęsa, Wisława Szymborska, Marian Krzaklewski, Jerzy Buzek (dwukrotnie ? 1998 i 2009), Bronisław Geremek, Andrzej Olechowski, Leszek Miller (dwukrotnie ? 2001 i 2002), Günter Verheugen, Jan Rokita, Wiktor Juszczenko, Jarosław Kaczyński, Zbigniew Ziobro, Leo Beenhakker, Donald Tusk (dwukrotnie ? 2007 i 2011), Henryka Krzywonos-Strycharska i Justyna Kowalczyk (2010 r.), Bronisław Komorowski, Angela Merkel oraz Karolina i Tomasz Elbanowscy.

Partnerem głównym gali Człowiek Roku 2015 tygodnika ?Wprost? był PZU. Ponadto sponsorami uroczystości były Energa, Grupa Azoty, Provident, Europejskie Centrum Odszkodowań, Lotos. Partnerami gali byli Totalizator Sportowy, Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka oraz Kwiaty dla Biura. Partnerem  artystycznym był Steinway&Sons, producent legendarnych fortepianów marki Boston.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail