Stadion Energa Gdańsk ? tak od dziś nazywa się Stadion w Gdańsku Letnicy ? największy obiekt sportowy na Pomorzu. Energa podpisała 5-letnią umowę partnerską na sponsoring tytularny ze spółką Arena Gdańsk Operator ? zarządcą stadionu. Obie spółki, wspólnie z Miastem Gdańsk podpisały też list intencyjny o jeszcze większej aktywizacji stadionu i jego otoczenia.
Współpraca pomiędzy Grupą Energa, a jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów sportowych w Polsce, który zlokalizowany jest na Pomorzu, daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i biznesowego obu firm. Stadion, na którym rozegrano m.in. cztery mecze UEFA EURO 2012 i zorganizowano do tej pory kilkaset eventów sportowych, rekreacyjnych, społecznych i biznesowych, będzie wizytówką wiążącą Energę z lokalnym środowiskiem. Firma zamierza także skupić wokół stadionu liczne działania sportowe, edukacyjne i kulturalne, z którymi od wielu lat obecna jest w regionie.
Dzięki trójstronnemu listowi intencyjnemu operatora stadionu, sponsora tytularnego oraz Miasta Gdańska, Stadion Energa Gdańsk zyskuje nie tylko nowych partnerów, nazwę i logo, ale też nową ?moc?, która oprócz wielkich imprez pozwoli wyjść do mieszkańców Pomorza i Polski oraz turystów z zagranicy z użyteczną ofertą na co dzień.
Celem porozumienia są wspólne działania partnerów motywujące mieszkańców Trójmiasta do jeszcze większej aktywności sportowej i rekreacyjnej, poprzez możliwie najlepsze wykorzystanie obiektu i terenu przyległego.
? Rozpoczęcie współpracy trójstronnej pomiędzy samorządem, operatorem największego obiektu sportowego i jedną z największych pomorskich firm, która rozumie i pomoże zrealizować wizję zagospodarowania i rozwoju stadionu w Gdańsku, to bardzo dobra wiadomość ? powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska. ? Lokalnie mamy dużą siłę, możemy wdrażać pomysły, które po raz kolejny pokażą na świecie siłę naszego Miasta i ludzi tu mieszkających. Stadiony na świecie pełnią role istotne społecznie ? u nas trend ten jest już zauważalny, a świadomość obecności w przestrzeni miejskiej stadionu jako obiektu nie tylko sportowego, zwiększa się znacząco z roku na rok. Chcemy podkreślać, że tutaj ? na Stadionie Energa Gdańsk, odbywają się ważne wydarzenia, tutaj ludzie się bawią, tutaj robią biznes, spotykają znajomych i gwiazdy oraz oczywiście kibicują m. in. Lechii Gdańsk.
Podpisanie umowy na sponsoring tytularny stadionu w Gdańsku to kolejny krok w realizacji strategii Grupy Energa, jako ogólnopolskiego sprzedawcy prądu. Dzięki temu marka jeszcze silniej zaistnieje jako inicjator nie tylko ciekawych wydarzeń lokalnych, ale spektakularnych wydarzeń ogólnopolskich.
? Rozpoczęcie współpracy z Arena Gdańsk Operator w Gdańsku wpisuje się w naszą strategię biznesową i marketingową. Jako jedna z największych pomorskich firm, na co dzień uczestnicząca w życiu Trójmiasta i Pomorza, czujemy spoczywającą na nas społeczną odpowiedzialność. Od lat wspieramy sport i edukację i popularyzujemy kulturę. Analizy korzyści objęcia stadionu sponsoringiem tytularnym jednoznacznie wskazują, że wpisuje się on w promowane przez nas wartości, przyczyni się do wyeksponowania inicjatyw, które prowadzimy od lat oraz zapewni wysoką efektywność sponsoringową ? mówi Andrzej Tersa, prezes zarządu Energa SA.
Stadion Energa Gdańsk, jako jedyny obiekt wybudowany na UEFA EURO 2012 w Polsce, ma już drugiego sponsora tytularnego na kolejne 5 lat.
? Z wielkim zaangażowaniem podchodzimy do rozwijania oferty stadionu w zakresie nie tylko sportu, ale wspomnianej już rekreacji i biznesu. Nasze działania są doceniane na świecie. Dzięki infrastrukturze i ciekawej ofercie spełniamy oczekiwania społeczności lokalnej i klientów zagranicznych, ale nasze ambicje sięgają dużo dalej ? mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Arena Gdańsk Operator. ? W kolejnych latach chcemy się rozwijać szybciej niż kiedykolwiek dotąd. Partnerstwo z Grupą Energa to dla nas wielka wartość ? mamy partnera lokalnego, dobrze znającego nas, rynek Pomorza, z którym możemy realizować wspólne cele ? bliskie Miastu Gdańsk, ale też projekty globalne.
Od lewej: Andrzej Tersa, Paweł Adamowicz, Tomasz Kowalski
Grupa Energa zamierza przenieść na stadion większą liczbę wspieranych imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w których będą mogli brać udział mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza.
? Już dzisiaj chciałbym zaprosić najmłodszych na świąteczną ślizgawkę, a także zapowiedzieć powstanie stałego centrum naukowego Planety Energi, które będzie świetną okazją do eksperymentów i nauki dla dzieci i młodzieży w każdym wieku ? mówi Andrzej Tersa.
Nowy wizerunek Stadionu Energa Gdańsk
Wraz z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu nieodłącznie kojarzonego z Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion Energa Gdańsk ? MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji. Na potrzeby kampanii promującej nową nazwę przygotowano też film ukazujący dotychczasowe kluczowe wydarzenia na stadionie.
O stadionie
Stadion Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych. Stadion został otwarty w 2011 roku i od tego czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki, rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym i wystawowym, także biznesu. Obiekt zaprojektowano tak, aby mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów ? czy to podczas meczów piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręgów statku.
Od momentu otwarcia w 2011 roku, Stadion Energa Gdańsk odwiedziło ponad 2 mln 330 tys. gości uczestniczących w organizowanych na stadionie meczach piłkarskich, koncertach oraz innych wydarzeniach społecznych, sportowych i kulturalnych.