Firma Ericsson przekazała dziś więcej informacji na temat swoich planów wprowadzenia najnowszych systemów łączności w autonomicznych samochodach. W związku z tym, że autonomiczna jazda staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, uwagę zwraca się na nieregularne pokrycie sieciowe na autostradach, co stoi na drodze doskonałym osiągnięciom w zakresie multimediów i wydajności.
Na CES 2016 w Las Vegas firmy Ericsson i Volvo Cars ogłosiły wspólny program badawczy nad rozwojem inteligentnych, szerokopasmowych rozwiązań strumieniowego przesyłania danych, które sprawią, ze zarówno kierowcy, jak i pasażerowie skorzystają z nowych rozwiązań podczas jazdy autonomicznym pojazdem Volvo. Nowe technologie w ramach programu badawczego planuje się zintegrować z autonomicznymi samochodami Volvo.
Funkcje łączności w samochodach autonomicznych ogłoszone przez firmę Ericsson wykorzystują kreatywne technologie zapewniające doskonałe doświadczenia z korzystania z mediów w takich pojazdach, szczególnie na szybkich autostradach. Środowisko to stanowi szczególnie duże wyzwanie, ponieważ nie zakłada się, że przepustowość i zarządzanie danymi będą wspierać duże ilości danych mobilnych przy jeździe z wysoką prędkością. Podczas gdy zasięg sieci jest silny w lokalizacjach statycznych, jest on bardzo niespójny na autostradach i w samochodzie można korzystać tylko z ograniczonej ilości danych.
Program badawczy firm Ericsson i Volvo Cars zostanie zaprezentowany wraz z najnowszym autonomicznym samochodem Volvo na targach Mobile World Congress 2016 od 22 do 25 lutego 2016 r.
Firma Ericsson wspiera opracowaną przez Volvo technologię Connected Vehicle Cloud (CVC) ? opartą na platformie Multiservice Delivery Platform firmy Ericsson ? od 2013 r. CVC oferuje rozwiązania informacyjno-rozrywkowe, aplikacje i usługi łączności w nowych pojazdach Volvo.