proALPHA Polska poinformowała o udanym wdrożeniu systemu ERP w Groclin S.A.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

dr-friedrich-neumeyer

proALPHA Polska poinformowała o sukcesie wdrożenia  systemu ERP w Groclin S.A. proALPHA jest w pełni odpowiedzialna za  dostarczenie, instalację i serwisowanie systemu ERP, który pozwoli osiągnąć znaczące korzyści i zwiększyć wydajność firmy.

?Jesteśmy międzynarodową firmą obecną na rynkach w Europie, Ameryce i Azji. Dzięki tej globalnej obecności, możemy korzystać z rozwiązań i doświadczeń zdobytych na kilku kontynentach. Korzystamy także ze wsparcia Towarzystwa Fraunhofera, tworzonego przez 66 niemieckich instytutów naukowo-badawczych. Celem proALPHA w Polsce jest znaczące umocnienie się na rynku dostawców informatycznych systemów zarządzania dla średnich i dużych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Nasze unikatowe rozwiązania pozwalają na lepsze zarządzanie przedsiębiorstwem oraz jego procesami produkcyjnymi i trwale optymalizują potencjał firmy? – powiedział prezes Grupy proALPHA dr  Friedrich Neumeyer.

proALPHA działa na polskim rynku od 10, a globalnie od ponad 20 lat. Jest jedną z najszybciej rozwijających się firm, tworzących systemy klasy ERP i łączy w sobie globalny zasięg działania z etosem firmy inżynierskiej. To sprawia, że Grupa proALPHA bardzo dobrze rozumie potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw.

?Nasze motto brzmi WE EMPOWER HIDDEN CHAMPIONS. Podkreśla ono, że dostarczamy nasze rozwiązania informatyczne firmom, które nie są znane z pierwszych stron gazet, ale od lat działają na międzynarodowych rynkach. Nasi klienci to firmy, które, są liderami w swoich dziedzinach. Odnoszą ogromne sukcesy dzięki swojej innowacyjności i skutecznemu zarządzaniu, w czym wspiera ich proALPHA. Dajemy im to, z czego słynie niemiecka gospodarka: umiejętne zarządzanie oraz wykorzystanie zaplecza badawczo-nauk

 

owego. Właśnie te cechy zawierają nasze rozwiązania które oferujemy naszym klientom także w Polsce? – dodał Dariusz Śliwowski.

Jednym z klientów proALPHA, który postawić można za wzór, w jaki sposób dzięki innowacyjności osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej jest Grupa Groclin.

?Silna światowa pozycja Groclinu to także efekt  współpracy z najlepszymi partnerami ? globalnymi liderami w swoich dziedzinach, takimi jak proALPHA. Dzięki wdrożeniu systemu proALPHA, Groclin osiągnie zauważalne korzyści: oszczędności w zarządzaniu zasobami, w tym materiałami do produkcji, lepszy przepływ i kontrola danych ze wszystkich obszarów funkcjonowania firmy ? produkcji, księgowości, logistyki. Wdrożone rozwiązania ułatwiają i przyspieszają funkcjonowanie przedsiębiorstwa, sprawiają, że część komunikacji może odbywać się bezpośrednio pomiędzy maszynami, pod kontrolą, ale bez konieczności stałej ingerencji człowieka? ? powiedział Andre Gerstner, Prezes Zarządu Groclin S.A.

Dzięki przyjętej strategii i wdrożeniu systemu proALPHA Groclin jest w elitarnym gronie firm, podejmujących wyzwanie uczestnictwa w rewolucji Przemysłu 4.0. To kolejny etap rozwoju po upowszechnieniu produkcji masowej i wykorzystania komputerów i robotów. W Przemyśle 4.0 roboty, maszyny i urządzenia produkcyjne mogą bezpośrednio komunikować się z innymi systemami firmy. W ten sposób np. dział produkcji może automatycznie poinformować o konieczności dostawy materiałów, księgowość automatycznie rozliczyć transakcję, a logistyka zadbać o optymalne dostarczenie potrzebnych surowców do produkcji. Ponieważ

 

całość operacji odbywa się wewnątrz systemów informatycznych, firma może pracować szybciej i wydajniej, generując przy tym oszczędności rzędu 10-20 procent (zgodnie z wynikami analiz firm doradczych).

Zwiększanie innowacyjności polskich firm jest szczególnie ważne dla zachowania, a nawet zwiększenia tempa rozwoju gospodarczego Polski, w przeciwnym razie grozi nam wpadnięcie w tzw. pułapkę średniego rozwoju. Ten problem staje się zagrożeniem dla krajów, które osiągnęły już pewien poziom rozwoju ekonomicznego i przekroczyły ?średni? pułap dochodu, takimi jak Polska. Kraje te stają przed dylematem, czy dalej rozwijać się konkurując przede wszystkim niższymi kosztami produkcji. Inną ścieżką rozwoju, jak wskazują eksperci i przykłady z Niemiec, może być postawienie na rozwój innowacyjnych technologii i dołączenie do grona krajów, oferujących produkty o najwyższej światowej klasie.

?W Polsce od dawna wprowadzane są inicjatywy mające unowocześnić gospodarkę: specjale strefy ekonomiczne, parki przemysłowe, dotacje i programy. Wciąż jednak w rankingach innowacyjności nasz kraj znajduje się w tyle i potrzebne są kolejne działania wspierające rozwój. Szczególną rolę w zmniejszaniu dystansu pomiędzy Polską a krajami najbardziej rozwiniętymi, mają do odegrania małe i średnie przedsiębiorstwa. To właśnie w nich tkwi potencjał do modernizacji i innowacyjności naszego kraju. Konieczne jest jednak zapewnienie im mądrego wsparcia, poprawienia i zwiększenia współpracy pomiędzy biznesem a nauką, podobnie jak dzieje się to np. w Niemczech. Przykład współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami  a Instytutami Fraunhofera, dzięki której rozwinąć mógł się m.in. powszechnie stosowany na świecie standard plików dźwiękowych MP3, powinien pokazywać nam sposób, w jaki możemy wykorzystywać talent i wiedzę polskich naukowców, by ich osiągnięcia mogły być jak najszybciej komercjalizowane i budowały polskie PKB? podkreślił Dariusz Śliwowski, prezes proALPHA Polska.

 

 

Grupa proALPHA jest producentem systemu klasy ERP należącym do najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw na rynku. Oferta Grupy zawiera nie tylko oprogramowanie standardowe proALPHA, ale również szeroki zakres usług biznesowych, takich jak consulting, szkolenia oraz support. Do klientów proALPHA zaliczają się w głównej mierze średniej wielkości przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe. Spośród 1800 klientów na całym świecie prawie 100 korzysta z systemu proALPHA w Polsce. ProALPHA daje klientom rozwiązanie unikatowe: zintegrowane, o przemyślanej architekturze, pozwalające całościowo zarządzać przedsiębiorstwem i nieustannie optymalizować ich działanie.

 

proALPHA to:

  • ponad 1800 klientów w 50 krajach
  • 20 lat doświadczenia na globalnym rynku
  • 10 lat doświadczenia na rynku polskim
  • blisko 100 klientów w Polsce
  • ponad 85 000 użytkowników
  • ponad 800 pracowników
  • 30 oddziałów i partnerów na świecie
  • 12 wersji językowych
  • 103 miliony euro sprzedaży
  • 12 wersji językowych

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail