Polski Związek Piłki Nożnej otworzył dziś cztery nowe kanały w mediach społecznościowych, pod wspólną nazwą: PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich”. Profile te dedykowane są osobom, które aktywnie realizują swoją piłkarską pasję – grają w piłkę rekreacyjnie i angażują się w nią w swoim wolnym czasie. – Zależy nam, by w jak największym stopniu uzmysłowić Polakom, jak wiele korzyści niesie za sobą ten prosty i piękny sport – podkreśla sekretarz generalny PZPN Maciej Sawicki.
Profile PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” pojawiły się na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i Twitterze. Dołączyły do innych oficjalnych kanałów federacji, w tym m.in. „Łączy nas piłka” i „PZPN Puchar Polski”, które gromadzą obecnie 2,5 mln użytkowników internetu. – W nich nasza komunikacja dotyczy w znacznej mierze piłki profesjonalnej, a więc meczów reprezentacji Polski oraz krajowych rozgrywek na najwyższych szczeblach. Nowe kanały pozwolą nam w jeszcze większym stopniu otworzyć się na wszystkich tych, którzy w piłkę nożną grają, grali lub mogliby grać dla przyjemności – tłumaczy Sawicki.
– Pamiętajmy, że piłka nożna pozostaje jednym z najbardziej egalitarnych sportów. Jest dostępna dla każdego, niezależnie od płci, wieku, umiejętności, sprawności fizycznej, miejsca zamieszkania czy sytuacji finansowej. Z badań, które przeprowadziliśmy wspólnie z firmą Deloitte, Partnerem PZPN, wynika, że przynajmniej raz w miesiącu gra niemal 3 mln osób. Zależy nam, by liczba ta wkrótce była jeszcze większa – podkreśla sekretarz generalny PZPN.
Materiały publikowane w kanałach PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich”, oprócz promowania projektów federacji, będą zawierać się w pięciu kategoriach tematycznych: Trening, Pasja, Porady, Ciekawostki i Inicjatywy. Z jednej strony przedstawią inspirujące historie ludzi żyjących futbolem, z drugiej zaś dostarczą praktycznych wskazówek wszystkim tym, którzy już teraz, dla przyjemności, kopią piłkę oraz uczestniczą w piłkarskich inicjatywach.
Jednym z celów PZPN jest upowszechnienie piłki nożnej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Od dłuższego czasu w oficjalnych kanałach federacji pojawia się coraz więcej treści, które poruszają temat futbolowej pasji. – Nasze nowe profile dedykowane tej tematyce to naturalna kontynuacja – dodaje Sawicki. – Pokazując pasję, zabawę i rywalizację, chcemy uzmysłowić Polakom, jak wiele korzyści niesie za sobą ten prosty i piękny sport. Wszystko po to, by zachęcić ich do gry. Dla zdrowia i dobrego samopoczucia.
Projekt PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” prowadzony jest przez Departament Piłki Amatorskiej (Grassroots) PZPN, który odpowiada za min.: turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, stacjonarne Akademie Młodych Orłów (29 AMO w całej Polsce) czy najnowszy projekt mobilnych punktów szkoleniowych dla trenerów, nauczycieli, rodziców – Mobilna Akademia Młodych Orłów.
O tym, jak ważny dla PZPN jest futbol spoza ekranu telewizyjnego, świadczy także fakt zatrudnienia 16 regionalnych specjalistów ds. rozwoju piłki amatorskiej, którzy są pierwszym kontaktem dla oddolnych, piłkarskich inicjatyw. Nowe kanały komunikacji są naturalną konsekwencją podjętych przez PZPN działań.
Nowe kanały PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich”:
Facebook: https://www.facebook.com/PilkaDlaWszystkich
Instagram: https://www.instagram.com/pilkadlawszystkich/
Twitter: https://twitter.com/PZPNGrassroots
Snapchat: @PZPNGrassroots