W środę, 16 listopada, w 250 lokalizacjach w całej Polsce (Górny Śląsk, Kraków, Łodź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, i Wrocław) pojawiły się wyjątkowe billboardy, które zachęcają do kibicowania i wspierania zawodników Olimpiad Specjalnych.
Anna Lewandowska, prezes Olimpiad Specjalnych Polska zaprosiła do udziału w kampanii Ambasadorów Olimpiad Specjalnych – wybitnych sportowców, dziennikarzy i artystów. Na plakatach wspólnie z Anną Lewandowską i zawodnikami Olimpiad Specjalnych występują: Kinga Baranowska (himalaistka), Monika Pyrek (lekkoatletka, wicemistrzyni świata), Magdalena Różczka (aktorka), Zygmunt Chajzer (dziennikarz), Michał Olszański (dziennikarz), Cezary Pazura (aktor), Andrzej Supron (zapaśnik, mistrz świata i wicemistrz olimpijski), Sebastian Świderski (siatkarz, wicemistrz świata), Grzegorz Tkaczyk (szczypiornista, wicemistrz świata), Jakub Wesołowski (aktor), Andrzej Wrona (siatkarz, mistrz świata). Na plakatach zobaczymy też utalentowanych sportowców ? zawodników Olimpiad Specjalnych Polska. To Magdalena Miklas, Lidia Stadler, Jakub Ruciński i Konrad Skrętkowski, którzy od wielu lat z sukcesami biorą udział w zawodach sportowych.
?Bardzo cieszę się, że na billboardach #GrajmyRazem ci wspaniali ludzie zapraszają wszystkich Polaków do wspierania Olimpiad Specjalnych Polska. Naturalnie jest wśród nich wielu sportowców, którzy najlepiej rozumieją niezwykłą pasję i determinację zawodników Olimpiad Specjalnych. Są też z nami osoby związane ze światem telewizji, teatru, filmu ? wszyscy oni mają niezwykłą wrażliwość społeczną i chcą powiedzieć całemu społeczeństwu, że warto kibicować Olimpiadom Specjalnym. Wspólnie chcemy dotrzeć do jak największej grupy ludzi i zachęcić ich do grania razem z Olimpiadami Specjalnymi Polska!? , powiedziała Anna Lewandowska, Prezes Olimpiad Specjalnych Polska.
Celem Kampanii #GrajmyRazem jest dotarcie do społeczeństwa z misją i filozofią Olimpiad Specjalnych oraz promocja Polskiej Reprezentacji Olimpiad Specjalnych na Światowe Zimowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych, które w marcu 2017 roku odbędą się w Austrii. Olimpiady Specjalne Polska szacują, że kampania dotrze do około 5 milionów osób.
?Hasło #GrajmyRazem odnosi się nie tylko do sportu. To zaproszenie do nas wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy zainteresowań, by wspólnie podjąć choćby niewielki wysiłek, by wesprzeć sportowców z niepełnosprawnością intelektualną. Nasi zawodnicy potrzebują akceptacji, czasem zaledwie drobnego gestu, a razem możemy dać im bardzo wiele. Wystarczy chwila zastanowienia: może masz czas by pomóc przy zawodach jako wolontariusz, może czujesz w sobie pasję, by zostać trenerem i pomóc zawodnikom w walce o medale? Być może jesteś studentem lub absolwentem medycyny i chciałbyś pomóc naszym programom medycznym? A może po prostu chciałbyś przyjść pokibicować na zawodach i przeżyć fajne sportowe emocje. Wszystko to dają Olimpiady Specjalne i gorąco zapraszamy, by poznać nas bliżej!?, powiedziała Joanna Styczeń-Lasocka, Dyrektor Generalny Olimpiad Specjalnych Polska.
Pierwszy etap kampanii #GrajmyRazem potrwa od 16 listopada do początku grudnia. Autorem zdjęć jest Marta Wojtal, za stylizację odpowiadał Piotr Sałata, a za scenografię Piotr Stachurski. Sesja zdjęciowa do kampanii odbyła się 23 września w PIN-UP Studio. Powierzchnie reklamowe udostępnia Clear Channel Poland. Partnerem kampanii jest Europejskie Centrum Odszkodowań S.A. (EuCO), Sponsor Generalny Polskiej Reprezentacji Olimpiad Specjalnych na Światowe Zimowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych Austria 2017.